All men dream, but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act on their dreams with open eyes, to make them possible.

Wednesday 19 December 2012

Self Update

fuhh fuhh..
berhabuk habes haa blog aku ni..

Assalamualaikum,

9bulan tambah tambah jgk la x ubdate blog ni.. bila dah lama x naek post ni..rase macam pencil dah tumpul..mata pen pulak dah karat..sorry guyz..aku tau yang kat m'sia tu kamain lg rindu aku...iye iye.. aku update ni haa..

Trust me, 9bulan kat mesir..xde apa sangat pon yang berlaku.. datang mesir mmg untuk study, makan, beristinjak, tido..cukup 5 tahun balik.. macam sia-siakan datang sini..habes duit mak ayah.. habes duit rakyat untuk yang dapat tajaan.. habes masa n tenaga.. banyak bendalah yang habes..semua tu jadi pada orang yang tak reti guna peluang..

tapi tidak pada aku.. untuk 9 bulan ni.. habes semua benda aku try.. study, makan, jalan2, cari kawan baru, tido, bepersatuan, pergi kursus, kerja, balik malaysia, enjoy dengan kawan, shopping, dating, cerita pasal kahwin, banyak oii aku buat... quiet a list i have here... ponat denn nak tulis bnyak2..

bdw sorry untuk kawan2 yg x sempat aku jumpa masa balik Malaysia hari tu...xsempat kot.. aku kerja, kursus lagi, layan family lg.. itu x masuk layan bakal isteri lagi.. kompom penuh masa aku..
ramai jugak la yang aku xsempat jumpa haritu..

Nadiah Idris, Batrishah, Third, Fizo, Amira Adenan, Za'im, Ain Haris, Sarab

sorry sangat x jumpa korang..insyaAllah nanti aku balik kita jumpa...

Mesir sekarang tengah bergolak.. kejap2 ade rusuhan.. kejap2 ade gadoh.. apa lah nak jadi.. cuba lah hidup tu aman dan harmono..

Haritu rumah President Mesir, Mohd Morsi kena serang dengan penyokong pro pembangkang.. dah la rumah president tu betol2 belakang university kitorang kat zagazig ni.. tengah2 belajar dalam kelas.. tiba2 riuh giler kat luar.. orang ramai lari lintang pukang sebab polis tembak gas pemedih mata..agak cuak jugak la masa tu..orang lari menjerit2..balik tu semua dh macam takut2 dah..apa lah salah President Morsi.. dia sikit punya baik..korang nak jatuhkan diaorang.. nak jugak naikkan yang corrupt.. apa kes.. otak letak kat mana pon tak tahu la..

Aku rasa beruntung jadi rakyat Malaysia..even ada krisis dalam..tapi kita tetap jaga kelestarian masyarakat..Aku rasa Mesir kena pakai sistem Malaysia.. Rumah President tu biar jadi kawasan laranga.. macam kat Malaysia, rumah Dato Najib kat Seri Perdana Putrajaya tu memang kawasan larangan.. pengawal sana sini.. tapi kat Mesir..rumah President sama je macam rumah rakyat.. Rumah President Morsi cua rumah Flat..macam mana rakyat x berani nak serang...xde kawalan langsung..

Beruntunglah kita rakyat Malaysia, aka kerajaan yang masih boleh dijaga n kawal.. jgn kita sibuk nak berevolusi..tapi akhirnya, tergadai keamanan yang ada...Peace~~



Pharmedic 2012 - Syakir poteng hari kedua


My Brother Like A Boss - Amirul Islam


Thats Me..hahaha..Emcee paling teruk yang aku pernah jadi

Peace Is for Gaza & Smile Is for Malaysia

Hard to Caption this one

From 10 snapping Picture only one succeed

Abg Long Pharmacy 3rd Batch

2nd Day Much Better

2 days of Seminar Pharmedic - This pic become my fon screensaver (Inspiration)

Sebulan lepas Kami Pharmacist 3rd Batch organize satu event khas untuk kawan2 baru tahun satu.. WELCOMING PARTY FOR 1st YEAR STUDENT a.k.a AKRAB 12...

ME and Ajib jadi Unit Prep n Tech..
habes semua benda kami buat..logo,video,poster,invitation card,editting picture, macam2 lagi... busy habes la buat kerja..Alhamdulillah berjaya n semuanya best...














No comments:

Post a Comment