All men dream, but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act on their dreams with open eyes, to make them possible.

Wednesday 14 March 2012

Abang Ku Kawen Aku Jadi Mangsa

Hidup ku kini dilanda virus "Luqman bila enta nak kawen pulak"...setiap hari ade saja suara2 yang tak berapa nak sumbang bertanya soalan yang dorang sendiri tau mampu menguji kejantanan seorang lelaki... perasaan bila orang tanye soalan nie...fuhhh...terbayang Dr Hanana punye muke mase jawab test organic chem... kecut perut...plus plus kalau soalan nie la ditanye dalam komik gempak star lawak kampus... mau2 berhingus semua watak komik tu...kejam nya korang!!! semua nya bermula pada hari itu...aku memang tak akan lupa hari tu...

twinkkkk!!!! (kembali kezaman silam)

pada suatu hari yang indah nyaman lagi membuatkan diri ku yang pemalas ni jadi lagi pemalas... berselubung dalam selimut..suhu bilik 16C...fuhhh...masyuk wokkk nak tido untk lebih lama...tapi la ade je yang kacau hari indah aku...

KETOKKETOKKETOK!!! pintu bilik diketuk ....

Luqie bangun!!! bagun bangun bangun!!! Orang Ramai dah datang ni..kau tidur lagi tu apa hal!!!!... BANGUN ummi kate...

Oh my oh my...Abang Amer punya majlis kahwin...zap zap...selimut ku terbang bagai masket raider lemparkan selendang tatkala mahu mula bersparing... then aku pun back flip mahu bangun ala ala ahli gimnastik kelas satu tu...wachhaaa!!!.. ku gapai tuala yang melekat kat dinding...terus masuk ke kamar mandi...then ******* censored*****18SX*****...

selesai tugas dibilik mandi...aku terlihat baju melayu serba kelabu tersidai kemas dalam almari... fuhhh... ni mesti kakak hidayah yang gosok ni..rapi nye dia gosok...hujung baju tu x boleh nak tajam lagi... agak2 boleh teguris lah tangan yang sentuh...so aku pun berdandan la ala ala aku yang akan naik pelamin sat lagi...

dah siap tu...aku pun pergi la depan cermin...waaaa..hensem harini kau luqie... menangis abang amer jap lagi tengok aku lagi hensem dari die...adik pengantin lagi howt dari pengantin..hahahha...agak terlebih berimiginasi disitu...

orite..so aku turun la menghadap DULI YANG MAHA MULIA ayahanda tercinta...dah sudah... dapat tugas serta merta...kena jadi Wall Faced Man... ala... WFM tu orang yang terima2 hadiah orang bagi... terima sampul2 duit raya orang bagi tu... so itu lah tugas aku dihari yang berbahagia abang aku... memang bahagai lah untuk aku...

so hari tu aku pun jalankan tugas dengan penuh dedikasi...kena rajin2.. ehemm ehemm.. mane tau lepas ni ayah bg aku pulak yang naik pelamin.. wallaaa...x mustahil tuhhh..hahaha...so aku diberi dua beg tangan ummi  yang dibeli khas untuk isi wang sumbangan...besau oooo...hari pun berlalu pergi... dua2 beg tangan tu penuh berisi...hari tu baru aku tahu... bertapa beratnye carried duet banyak2 nie... agak2 memang berbonjol jugak la muscle aku hari tu... fuhhh...tapi yang x boleh blahh punye... mane2 aku pergi hari tu..dua2 beg tu melekat je kat bahu aku...pastu ade makcik tu cakap kat ummi aku... "mar...anak kau sorang ni lembut ke"... WHAT!!!! lembut die kate aku...kau nampak ke aku ni tuff n keras...ummi punye la gelak mati2...aku la makcik ni... mau mau jugak kena cepuk kang...

hari tu berlalu pergi...abang aku melayari hari2 indah dengan penuh bahagia...yelahkan orang dah ade bini... lenguh badan...ade orang urut...perut lapa ade orang masakkan...malas nak makan..ade orang suap kan... haihhh seronoknye la ade isteri..untung abg aku...tapi tidak bagi aku...aku melayari hari aku dengan penuh penderitaan...pehhh...start dari situ lerr orang mula tanye..."luqie, ang bile plak"..."luqie..dah ade calon belum".. "luqie n luqie n luqie"...aaaaaa...stresss kot...

SEMUANYASALAHABANGAMER!!!!

ramai lah orang karam dilaut...saya seorang karam dihati...derita tu sampai sekarang tahu tak... korang tahu tak semua orang nak sangat kawen..kalo aku la dah dapat green lite utk kawen..aihh..memang aku dah tarik dah si gadis tu g pejabat tok kadi...xde esok lusa...la nie jugak aku kawen...

tapi kita kena yakin..yang jodoh tu semua ada ditangan Allah...3benda telah ditetapkan sejak kita ditiup roh kedalam jasad...ajal, rezeki dan jodoh... kalau dapat kawen empat...fuyoooo...itu jackpot namenye... rezeki + jodoh...amin!!!...

pengajaran...next time kalau ade ahli keluarga korang kawen...korang kena siap2 beli penutup telinga... kang ade la soalan cepu cemas a.k.a FAQ (frequently asking question)...kalau x sediakan pendinding... alamat boleh berdarah telinge dengan hujanan soalan...TRUE fact... dat question is easy for a women... but kindda hard for a man...

so to semua sang panah arjuna, sang pencinta wanita dan Mr 143...be cool and chill... burok mane pun kita.. insyaAllah kita de bini...silap2 kawen 2 o 3 o 4 pun boleh...to all hawarians...korang kena takut.. persaingan korang tinggi...lelaki dah tak ramai...silap2 ade yang membujang sampai ke tua...

BDW ~~peace yoo~~ 

No comments:

Post a Comment